Ansök nu!

Låter det här som rätt tjänst för dig, skicka in din ansökan nu.

Skicka in ansökan

Account Manager

Region Öst
Mediakonsulterna är en mediabyrå som startade 2004 med mål att bli det självklara valet för företag när det kommer till digital marknadsföring. Tack vare en lång och gedigen erfarenhet inom digital marknadsföring och webbproduktion så kan vi idag erbjuda våra kunder en helhetslösning inom dessa områden.

Idag finns Mediakonsulterna med kontor i Linköping & Örebro och vi är ca 30 medarbetare. Vi har idag ca 1300 företagskunder som vi hjälper med någon form av lösning för deras synlighet på internet. Nyligen blev certifierade som ett Great Place to Work och har som mål att vara Sveriges bästa arbetsplats - alltid. Här får du chansen att vara med på en långsiktig resa tillsammans med likasinnade kollegor som kommer ta fram det bästa ur dig.

Som vår nya Account Manager kommer du att jobba med marknadsföring och framförallt försäljning av Mediakonsulternas tjänster inom digital marknadsföring mot företag Linköping, Norrköping, Katrineholm, Mjölby och Stockholm med omnejd.
 Du ser till att växa tillsammans med dina kunder, alltså förvalta och förädla din kundstock vilket innebär stora förtjänstmöjligheter och varierande försäljning mot både nya och befintliga kunder.
 Du ansvarar själv för hela försäljningsprocessen, allt från prospektering och mötesbokning till analys, offertskrivning och signering. Du är även med och genomför hela leveransen till kund och sköter därefter all form av kommunikation och kundvård. Bakom dig har du ett fantastiskt team med specialister som sköter all form av optimering och produktion samt stöttar dig så att vi tillsammans ska kunna ge bästa möjliga resultat.


Mediakonsulterna som arbetsgivare lägger stor vikt vid kompetensutveckling & utbildning, därav kommer vi bl.a. att utbilda dig så att du kan certifieras inom olika utbildningsprogram hos Google och META.

Vi erbjuder dig:

  • Hög fast lön med förmånlig provisionsmodell
  • Möjlighet till tjänstebil
  • 30 dagar semester
  • Flextid
  • Friskvård under arbetstid
  • Årlig hälsoundersökning
  • Kompetensutveckling varje månad

Vem söker vi?

Du är en vass relationsskapare som brinner för att jobba med människor och har ett stort kontaktnät bland företagare.
 Du har den där sociala förmågan och lång erfarenhet av att bygga affärsrelationer med företag som gör att du kommer axla den här utmaningen galant.
 Du är driven och har en hunger av att lära dig nya saker för att kunna utvecklas tillsammans med kunderna. 
Ibland krävs det att du tar fram din strukturerade sida för att kunna styra skeppet i rätt riktning.
 Du är duktig på att nätverka och tycker om när dagarna fylls med hög aktivitet.
 Du som söker har minst 6 månaders erfarenhet från uppsökande försäljning mot företag och/eller en 2 årig utbildning inom företagsförsäljning. Erfarenheter inom projektledning, egen företagare, delaktighet i affärsnätverk med mera är meriterande.

Är du rätt person för oss, skicka då in:

  • CV 
  • Personligt brev

Välkommen med din ansökan!

Kontakta mig om du vill veta mer om tjänsten

Skicka in din ansökan

Hittar du inte din drömtjänst, skicka en spontanansökan till oss!

Varför ska du jobba hos oss?

Great place to work

Tillsammans siktar vi stort 🚀. Vårt mål är att stå högst upp på prispallen som Sveriges bästa arbetsgivare. 2021 påbörjade vi resan genom att bli certifierad Great place to work arbetsplats.

Friskvård

Friskvård hos oss är lite bättre! Varje vecka får du som anställd träna gratis under arbetstid. Spendera tiden med valfri pulshöjande aktivitet eller gymma på Actic i Linköping eller Örebro.

Flexibel arbetstid

Det som är viktigt för dig är viktigt för oss. Därför vill vi att du har en bra balans mellan privatliv och arbetsliv. Med flextid får du möjligheten att anpassa dina arbetstider mer efter just din livssituation.

Flexibel arbetsplats

Föredrar du att jobba på kontoret eller hemma? Hos oss får du möjligheten att göra båda delar! Vi gillar att ses så ofta som möjligt men du får också utrymme att arbeta på egen hand; hemma eller i våra kontorsutrymmen. Vi tror att stjärnor byggs bäst i ett arbete som har frihet under ansvar som synsätt 💫.

Semester

Vad skulle du kunna göra med en veckas extra semester? Att vara ledig är en viktig del för att uppnå optimal återhämtning. Därför får du som anställd hos oss 30 dagars semester istället för 25 dagar. Dela upp dagarna över året eller ta alla dagar på en gång; valet är ditt! 🤩

Hälsa

Din hälsa är viktig för oss, därför vill vi förebygga ohälsa på alla sätt vi kan. Via vår samarbetspartner får du därför en årlig hälsoundersökning, på plats eller digitalt, där du får reda på din hälsostatus och möjliga åtgärder du kan göra för att må ännu bättre.

Kvartalsaktivitet

Relationen med arbetskamrater är en stor del av arbetet. Varje kvartal samlar vi anställda från våra kontor för en gemensam aktivitet; tillsammans kör vi alltifrån julfest och kick offer till spabesök eller paintball.

Tjänstepension

Vi erbjuder tjänstepension genom SPP som ej baseras på ålder.

Kompetensutveckling

Våra anställda mår bäst när de får utvecklas i sina roller. Vi ser därför till att du får nya utmaningar och insikter i den dos som passar dig. Varje månad har vi en utbildningsdag på alla våra avdelningar för att fylla på både kompetens- och inspirationsnivåer.

Fantastiska kollegor

I ett pussel är alla bitar olika men lika viktiga för att skapa en helhet. Tillsammans bildar alla våra anställda pusslet som är MK-familjen. Vi lägger därför stor vikt vid att du passar in i teamet och vill bidra till lagandan; både när det kommer till tidigare erfarenheter, daglig energi och pushande motivation.

Spännande bransch

Är du redo att jobba i en bransch som utvecklas snabbt, är väldigt varierande och levererar oändliga möjligheter? Digital marknadsföring är ett spännande område där förändringar och utmaningar är vardag.