Ansök nu!

Låter det här som rätt tjänst för dig, skicka in din ansökan nu.

Skicka in ansökan

Content Manager

Som Content Manager hos oss har du det spännande ansvaret att skapa, publicera och uppdatera innehåll i sociala medier. Det är viktigt att du tycker om att jobba kreativt då du kommer att ha händerna fulla med att producera allt från text, ljud och bild till grafik och video för att fylla våra och våra kunders digitala kanaler med spännande innehåll. 

Du ansvarar också för att följa upp och analysera digitala kampanjer, sätta innehållsstrategier och utveckla den digitala närvaron för Mediakonsulterna och Mediakonsulternas kunder.

I rollen ingår bland annat att:

  • Fotografera, filma, skriva text och skapa grafiska inlägg anpassade efter plattform.
  • Planera, schemalägga och publicera intressant innehåll i schemaläggningsverktyg.
  • Utveckla innehållsstrategier anpassade efter kortsiktiga och långsiktiga marknadsföringsmål; för Mediakonsulterna och Mediakonsulternas kunder.
  • Samarbeta med lednings-, marknadsförings-, design-, support- och försäljningsteam för att planera och utveckla innehåll, samt bibehålla ett enhetligt varumärke.  
  • Rapportera och följa upp resultat.
  • Kontinuerligt analysera och förbättra kampanjer och innehåll för att nå de uppsatta målen.
  • Säkerställa efterlevnad av lagar, t.ex. upphovsrätt och dataskydd.
  • Föreslå och implementera nya funktioner eller arbetssätt för att utveckla marknadsföringen.
  • Hålla dig uppdaterad om utveckling, nyheter och trender inom branschen.
  • Generera nya idéer för Mediakonsulterna och Mediakonsulternas kunder för att få respektive målgrupps uppmärksamhet.
  • Viss kommunikation med kunder förekommer också i rollen.

Är du den vi söker?

Denna heltidsposition kräver utmärkta kommunikationsfärdigheter, en bra förståelse för trender inom sociala medier och förmågan att arbeta nära våra olika team för att uppnå målen. Vi söker en engagerad, noggrann och kreativ lagspelare som tar ansvar, har ett eget driv och kan arbeta självständigt, är pålitlig och håller deadlines. Du behöver vara organiserad, bra på att planera din tid, flexibel och stimulerad av att ha många projekt igång samtidigt. Du har ett intresse för sociala medier och digital marknadsföring i helhet, samt ett öga för engagerande innehåll. 

Vi har kontor i Linköping och i Örebro, och ser därför gärna att du bor nära någon av städerna. Du har möjligheten att kombinera arbete i företagets lokaler med arbete på distans.

Vi ser helst att du har:

  • Arbetslivserfarenhet från liknande arbete eller utbildning inom marknadsföring, digital kommunikation eller annat relevant område.
  • Praktisk erfarenhet och utmärkta kunskaper inom fotografering och video, samt ett öga för grafisk design.
  • Erfarenhet av att skapa och implementera sociala mediestrategier.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).
  • Jobbat i och är intresserad av de olika plattformarna; främst Facebook, Instagram, LinkedIn och TikTok. 
  • God förståelse för kommunikation mot olika målgrupper och för olika varumärken, samt ett kommersiellt tänk.
  • Erfarenhet av Canva och Adobe Creative Suite, särskilt Photoshop & Lightroom.
  • Grundläggande erfarenhet av Meta Business Suite.

Vad händer nu?

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Sista ansökningsdag är 14 augusti, men vi kommer att påbörja intervjuer så snart vi mottar ansökningar, så vi uppmanar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Skicka CV och personligt brev till jobba@mediakonsulterna.se. Vi ser gärna att du bifogar exempel på tidigare arbeten som komplement till din ansökan. T.ex texter du skrivit, grafiskt material, videos eller annat innehåll du skapat för andra företag. Vi vill veta mer om dig!

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader. 

Kontakta mig om du vill veta mer om tjänsten

Angeliqa Jonsson
E-post: angeliqa.jonsson@mediakonsulterna.se

Skicka in din ansökan

Hittar du inte din drömtjänst, skicka en spontanansökan till oss!

Varför ska du jobba hos oss?

Great place to work

Tillsammans siktar vi stort 🚀. Vårt mål är att stå högst upp på prispallen som Sveriges bästa arbetsgivare. 2021 påbörjade vi resan genom att bli certifierad Great place to work arbetsplats.

Friskvård

Friskvård hos oss är lite bättre! Varje vecka får du som anställd träna gratis under arbetstid. Spendera tiden med valfri pulshöjande aktivitet eller gymma på Actic i Linköping eller Örebro.

Flexibel arbetstid

Det som är viktigt för dig är viktigt för oss. Därför vill vi att du har en bra balans mellan privatliv och arbetsliv. Med flextid får du möjligheten att anpassa dina arbetstider mer efter just din livssituation.

Flexibel arbetsplats

Föredrar du att jobba på kontoret eller hemma? Hos oss får du möjligheten att göra båda delar! Vi gillar att ses så ofta som möjligt men du får också utrymme att arbeta på egen hand; hemma eller i våra kontorsutrymmen. Vi tror att stjärnor byggs bäst i ett arbete som har frihet under ansvar som synsätt 💫.

Semester

Vad skulle du kunna göra med en veckas extra semester? Att vara ledig är en viktig del för att uppnå optimal återhämtning. Därför får du som anställd hos oss 30 dagars semester istället för 25 dagar. Dela upp dagarna över året eller ta alla dagar på en gång; valet är ditt! 🤩

Hälsa

Din hälsa är viktig för oss, därför vill vi förebygga ohälsa på alla sätt vi kan. Via vår samarbetspartner får du därför en årlig hälsoundersökning, på plats eller digitalt, där du får reda på din hälsostatus och möjliga åtgärder du kan göra för att må ännu bättre.

Kvartalsaktivitet

Relationen med arbetskamrater är en stor del av arbetet. Varje kvartal samlar vi anställda från våra kontor för en gemensam aktivitet; tillsammans kör vi alltifrån julfest och kick offer till spabesök eller paintball.

Tjänstepension

Vi erbjuder tjänstepension genom SPP som ej baseras på ålder.

Kompetensutveckling

Våra anställda mår bäst när de får utvecklas i sina roller. Vi ser därför till att du får nya utmaningar och insikter i den dos som passar dig. Varje månad har vi en utbildningsdag på alla våra avdelningar för att fylla på både kompetens- och inspirationsnivåer.

Fantastiska kollegor

I ett pussel är alla bitar olika men lika viktiga för att skapa en helhet. Tillsammans bildar alla våra anställda pusslet som är MK-familjen. Vi lägger därför stor vikt vid att du passar in i teamet och vill bidra till lagandan; både när det kommer till tidigare erfarenheter, daglig energi och pushande motivation.

Spännande bransch

Är du redo att jobba i en bransch som utvecklas snabbt, är väldigt varierande och levererar oändliga möjligheter? Digital marknadsföring är ett spännande område där förändringar och utmaningar är vardag.